Nuffnagg Ads

Monday, January 11, 2010

Alread y in 2010

Salam 2010,

Terasa cepat sungguh masa berlalu..dan sekarang dah masuk hari ke-11 dalam tahun 2010.Namun, hari-hari yang berlalu terasa tidak memberi apa-apa erti, mungkin disebabkan kualiti yang kurang memberansangkan pada hari-hari tersebut..pada tahun nie, saya tidak tahu apa yang ingin saya capai..sedih sangat bila fikir apa yang diri ini perlu.. Tadi sewaktu tengah memandu ke tempat kerja, tiba-tiba suatu soalan muncul..
Bagaimana untuk menjadi orang yang hebat di dunia dan hebat di akhirat??


Apa yang ku cari??
Dalam perbualan dengan seorang sahabat, dia memberikan saya nasihat..supaya jangan dijadikan material sebagai pengukur kebahagiaan dan matlamat dalam hidup.

Jadi, saya setkan untuk menunaikan Umrah pada akhir tahun ni..semoga diredhai niat ini..Walau saya tahu ianya memerlukan tabungan yang konsisten dan niat yang teguh.
Ingin sangat berada di sana..merasai keagungan Illahi dan melihat makam Rasulullah s.a.w..Allahu akbar..Terlalu sukar untuk menggambarkan bagai

ana perasaan dikala itu..

2 comments:

ath-thahirah said...

semoga impianmu tercapai wahai sahabatku....
Kalau dapat pergi sama2 lagi best :)

bungasakura said...

THANKS..
doakan semoganya dapat dicapai...
:)