Nuffnagg Ads

Saturday, January 31, 2015

Fully Utilize Weekend

31 Jan 2015,Sabtu
Semalam dapat sms dr Sifu Shafida,bagitahu Sabtu ada kelas AFA..
Aku cepat2 inform husband mintak kebenaran untuk pegi kelas..(ye la..isteri nak keluar kena mintak permission!)
Dan hubby plan dia n Izzul akan stay umah parent dia..
Jadi dengan sendirinya terbangunn kul 8.00pg utk gi kelas..
Makanya aku siapkan diri,barang izzul dan kejut hubby suh mandi..
Siap2 iron baju semua..baru kejutkan izzul..mmg xmandikan dia dulu sebab kesian tgk dia nyenyak tdo..kerna pukul 6pg dh bangun kejutkan ktorg solat subuh..(malam2 aku akan bisikan kat telinga dia masa dia tidur supaya dia kejutkan aku...mmg jadilah tips dr DAO)..now dia jadi jam loceng utk kami..
Yang bestnya aku ada lah jgk install azan kt phone..tp slalunya phone akan dicharge di ruang tamu..so mcm xguna gak lah...
Izzul akan sedar bila azan subuh..ini disebabkan rumah ktorg dekat ngn surau..jd dia dh alert sgt ngn Azan.
Oneday,tgh menyusu dlm bilik..fon pulak tgh charge kt luar..tetiba azan isyak ditelefon berbunyi.dengan kaluttnya dia..lepaskan susu..terus keluar ke ruang tamu..sambil tu dgr lah jgk dia tgh"whispering" mcm tgh azan..
Back to story... (Mak Jemahh sgt..dh meleret-leret..)
So lpas siap smua..aku hntar hubby dan izzul umah PIL..sebab umah PIL aku ni mmg otw ke 2nd office aku..di Puchong Setiawalk..
Actually this is my 1st time attending AFA..sgt teruja dgn energy dan semangatt diorg..ye la..korg buat apa masa weekend?mestii tgh layann mimpi best di hari minggu kan?tak pun jalan2 dengan family kan?
Aku masuk2 diorg tgh tgk video dr seseorg yg terima award..aku sempat captured bahagian last2..tp mak aii..
Aku bleh tangkap leleh plak...
Kenapa?sebab org tu bgtahu impian dia nak bwk mak dia gi haji...mashaallah..
Aku pun ada impian tu..at least bleh bwk mak aku pegi umrah..tp ntah bila..
mmg sejak 2thun lpas, aku dh siap2 tolak duit gaji aku ke akaun TH mak aku...tp tu xckup agi kot utk bwk n fully sponsor mak aku...huhu..
Best sgt tgk member2 kt sni..smua tgh berusaha utk bantu org2 kat luar utk faham tentang takaful..dan mempunyai perlindungan yang terbaik..
Abis kelas dlm pukul 2..aku stay back jap sbb Sifu Shafida nak ajar aku lagi...aku kan budak baru belajar..
Aku sempat borak dgn beberapa org...dan diorg sgt lah soft hearted dan ikhlas.. (boleh rasa dr luar)dan willing to help..
Dlm kul 4lbh..aku balik dan pi umah PIL aku..sesampai sna..PIL xde sbb diorg gi kenduri.yang ada SIL n BiL.so aku solat asar sana dan nak gerak balik umah..actually aku n hubbyb plan nak pi digital mall
Masuk2 je dalam kete..hubby pulak ubah plan..dia kta dia nak pi sendiri lpas keje ke digital mall..aku ape lg..tarikk muncunggg ler!! Aku pun throw the idea..nak pi Sunway Pyramid utk beli handbag utk hantaran akak aku..kira hadiah kawinn la nie..hihi..
So,ke Sunway Pyramid la kami..actually aku xsuke shopping awal bulan!!
Tips dr DAO gak..utk mengatasi kebocoran wang!
Masuk2 je terssedia 1 lot parking...hubby aku plak kta..eh senang pulak dpat parking..aku ckap dah siap2 "order" masa kat umah td...(yg ni pun tips dr DAO..nanti aku citer..)
Cari punya cari.dan WA ngn dia..bg tgk mana dia bekenan..maka,dapat lah tangkap handbeg utk chetie...then aku teringat ade coupon charles n keith dan aku pun tangkap handbag 1lagi..tp yang ni aku nak hadiahkan utk MIL...hopefully dia suka... (1st time beb..aku bkn menantu harapan pun..haha..-ve situ!)
So ktorg jalan2..dan nak balik..
Lpas tu..hubby nak belikan powerbank kat situ pulak..so menapakk lah ke section ala2 digitalmall tu..
Jenuhh gak tanya2 dan survey harga yang paling murah..cari yg brand Pineng je pun..ada yg sampai rm140 utk 20000mh..katanya yang ori..at last jumpa lah yang rege dlm budget..hihi..so grab lah 1..aku pun dengan suka hatinya...upgrade casing phone n skrin protection yang dh calar balar...fuhh..melayangg 1note purple ku!
So..lpas tu we all gi solat maghrib..nak balik umah..
Otw balik tu..hubby tnya mau makan apa..alamak..dan2 tu jgk tertengok restoran ayam penyet RIA..yang ni memang sedapp...so..masuk lah ke kawasan business centre mentari..
Masa tgh tunggu order..hubby plak nak pi amik powerbank kt kete nak test..buka2 tgk2..cable pulak xde..hanginn la hubby aku..so "si penyejuk aisbatu" pun memainkan peranan..
Yang tak best nya tgh2 duk syok makan...tetiba izzul wat projek..dengan mukaa nya merah...dan bau pun megatasi bau ayam penyett...aduii lar..
Lpas makan..Hubby aku pulak nak pi balik kedai tu kat SP..so aku ikutkan je la..sesampainya..kami parking kt lobby..dan mintak permission guard kt situ utk parking kejap..aku ngn izzul stay dlm kete dgn "perfume" semulajadi..
So settled bab powerbank!
Hubby decided nak gi umh dia balik utk basuh popo izzul..so pi sana dan mandikan dia skali..
Jadi boleh lah aku hantar kali hadiah utk mak mertua...
Lpas settled semua...dalam kul 10.30 we all balik umah..
Alhamdulillah  Alhamdulilah  Alhamdulilah . ...aku dapat menjalani harini ini dengan selamat dan semoga hari esok masih diberi peluang untuk dinikmati...
Sekian,terima kasih...

No comments: